tirsdag 14. juni 2011

Hvordan gjøre sunne valg i hverdagen

Fikk en del spørsmål angående kostholdet mitt i forrige innlegg, og også hvordan man kan spise sunnere. Jeg er ingen tilhenger av strenge dietter, men tror heller på et sunt og variert kosthold, kombinert med trening. Det skal være lov å kose seg med god mat, og ikke minst skeie ut en gang i blant. Ellers ville livet blitt veldig trist og stusselig mener nå jeg.

For å gjøre sunne valg i hverdagen bruker jeg noe som heter Somebody. Det er et kostholdsprogram som lærer deg om næringsinnholdet i matvarene, slik at man kan gjøre synne og gode valg. På www.somebody.no kan du sammenlikne matvarer, og se hvilke som er lurest å velge. Man kan også registrere hva man spiser, ved hjelp av en måltidskalkulator, og på denne måten se hvor mye man får i seg, i forhold til hva som anbefales.

Det som for øvrig er veldig deilig med Somebody, er at de mener at folk skal spise den maten de liker, men at man samtidig skal være bevisst på de valgene man gjør. Bare det å velge lettmelk framfor helmelk, og karbonadedeig framfor kjøttdeig er enkle valg man kan gjøre, hvor man nærmest ikke smaker forskjell.

Merk dere altså at Somebody ikke er noen slankeside, men en side man kan bruke som et verktøy i hverdagen for å spise sunnere.

Jeg brukte den senest i dag, da jeg skulle ned på butikken å kjøpe frokostblanding. Jeg sammenliknet da mine to favoritter, og så at den ene innholdt masse sukker, mens den andre ikke inneholdt noe. Da var det lett å velge:)

Som bloggleser hos meg får dere nå en rabattkode dere kan bruke, dersom dere skulle ønske å prøve dette. (Dette er ikke noe jeg er kjøpt og betalt for å si, kun et tips fra meg til dere).

Koden gir medlemskap til 125 kr i mnd istedet for 175 kr. Bindingstiden er 6 mnd og det er 14 dagers full angrerett på kjøpet. Dere sier selv opp når dere ikke ønsker å være medlem mer etter bindingstiden (går da til “mitt abonnement” under min side i hovedmenyen hvor de finner en oppsigelseslink)

1 kommentar:

  1. Hei! Kan du fortelle hvilken frokostblanding som ikke inneholder sukker?? Finner INGEN sunne, ferdige frokostblandinger føler jeg, alle har så mye sukker!! :(

    SvarSlett