fredag 1. april 2011

Trening

Er en stund siden jeg har skrevet et treningsinnlegg nå, så tenkte det var på tide! Får jo flere kommentarer angående trening og kosthold her på bloggen, og det synes jeg bare er veldig hyggelig. Hvis jeg kan bidra til å motivere andre til å trene, er jo det helt topp!
På mandag venter en ny opptaksuke for min del, og det betyr hektiske og lange arbeidsdager. Merker selv at det er fristende å da droppe treningen til fordel for sofaen, men det får jeg jo absolutt ikke mer energi av! For å opprettholde en god energi og det høye tempoet vi har på settet er jeg nødt til å trene etter jobb. Jeg vet at det virker som et kjempetiltak når man er sliten, men følelsen etterpå er jo helt fantastisk! Jeg har for øvrig lagt inn en treningsfri dag på onsdag, så ikke uken bare består av jobb og trening.

Slik ser hvertfall den kommende uken min ut mtp trening. Har aldri vært noen stor fan av å gå på gruppetimer, men etter jeg begynte på Elixia har det virkelig gitt mersmak.

Dette er jo mye trening i løpet av en uke, og da er det også viktig å spise sunt og variert gjennom hele uken. Dersom man dropper å spise oppi så mye trening, får man heller ikke maksimalt ut av øktene :)

3 kommentarer:

  1. Så oppskriften din på "Granola", og måtte jo bare prøve den.. Nydelig blanding må jeg si! :)) Den blir nok gjentatt ofte her i huset!

    Ellers, det er en koselig blogg du har laget deg, OG tøft gjort å stille i "Alfa"! Er det nå man skal si.. "man angrer ikke på det man har gjort, men det man ikke har gjort..?" ;))

    Artig at du studerer ernæringsfysiologi da, det trenges sårt, vil jeg påstå!
    Er selv ernæringsfysiologi student i Oslo :)

    Keep up the good work!

    mvh
    Ida-Kristin

    SvarSlett
  2. Tusen takk for hyggelig kommentar!! :) Veldig hyggelig å høre ang Alfa-bildene :)

    Masse lykke til med ernæringsstudiene, synes vi er heldige som kan studere noe så spennende!

    SvarSlett
  3. Tusen takk, og ilige måde! :)
    Helt enig! Det er et utrolig spennende, og viktig, studie, så vi er absolutt heldige! :)
    Får håpe vi greier å formidle budskapet videre, og bidra til en forandring!

    I-K

    SvarSlett