onsdag 18. januar 2012

Mageøvelser

Det var noen av dere som etterlyste noen tips til gode mageøvelser. Jeg trener mage hver eneste dag, og kjører alltid noen øvelser uansett hva slags økt jeg har gjennomført; sykling, styrke, løping eller langrenn. 

Jeg prøver å kjøre flere forskjellige øvelser, og trener som regel 10 minutter mage, med 45 sekunders øvelser uten pause. Jeg veksler som regel mellom mange forskjellige øvelser. 

Her er en gjenganger, som er utrolig tøff og effektiv. Bruker enten ball, eller slynger, når jeg gjør denne øvelsen. Husk å vær rett i ryggen, og dra ballen inn mot magen. Ta så mange du orker. Synes du dette blir for lett, er det tyngre å skyte rumpa opp mot taket. Men det er veeeeldig tungt;)



Andre gode øvelser er rotasjon med vektskive og bicycle crunch exercise. Kan prøve å ta bilde av litt flere øvelser, og legge de ut, dersom dere ønsker det:) ?

8 kommentarer:

  1. Det er så gøy når du blogger slik som du gjør nå, setter virkelig pris på det! Alltid gøy og få litt inspirasjon til trening og nye øvelser - du er en ekspert på å få meg motivert hvertfall!

    SvarSlett
  2. Ja takk til flere øvelser! Og kom gjerne med musikktips også :-) Herlig blogg!

    SvarSlett
  3. JAA, legg ut flere øvelser:D supert!:D

    SvarSlett
  4. Ja :) Kjempe kjekt med forslag til øvelser. Etter kondisjonstrening så merker jeg at bare står og 'suller' når jeg skal gjøre styrke. Så tips med forslag på en liten økt på 15 min ish etter mølla hadde vært supert =)

    SvarSlett
  5. Gjør det! :)

    Liker bloggen din veldig godt, Katarina. Fint at du legger ut flere innlegg enn du gjorde før. Tips til hva du kan skrive mer om; hva du spiser (tips til mat), bilder av antrekk (det savnes!) og generelt mer om hverdagen din! Kjempeblogg du har fått ;) Stå på!

    Klem :D

    SvarSlett
  6. Hei. Dette har ingenting med innlegget å gjøre, men jeg lurer bare på hvor den fine knekkebrødboksen din er fra? Anne

    SvarSlett
  7. Elsker at du legger ut øvelser og treningstips :-) hva heter denne øvelsen?

    SvarSlett
  8. Ja, det ønsker vi! :-)

    SvarSlett