søndag 13. september 2009

En litt annerledes sladdersøndag...














I min venninnegjeng er vi noen jenter som har holdt sammen i tykt og tynt gjennom flere år nå.. Vi har opplevd mye moro sammen, og har som regel holdt søndagen hellig ved og møtes for å sladre om blant annet gårdsdagens hendelser. I dag fikk noen av oss oppleve en litt ny sladdersøndag, som vi liker å kalle det, da vi tok turen på fotballkamp! Sammen med tre venninner tok jeg i kveld turen til Telenor Arena for å se Stabæk spille mot Rosenborg. Vi varmet opp til kamp med hjemmelaget pizza, før vi spente vendte snuta vår mot Fornebu! Og for en opplevelse! Skal vel ikke utelukke at kampen ble en del morsommere siden vi holdt med RBK, og de gikk av med seieren, men vi fikk faktisk til en god kombinasjon av å følge med på fotballen, OG sladre om helgens hendelsesforløp.

Men under kampen skjedde det noe som ga meg en god latter, og jeg har vel egentlig fått forbud mot å fortelle dette.. Uansett, det fortjener en plass på bloggen min. En av mine søte venninner, som jeg ikke skal navngi her, stilte meg plutselig et svært forunderlig spørsmål. "Katarina, hva betyr det tallet som står under B´en på tavla der"? Før jeg rakk å svare ba hun meg glemme spørsmålet fordi hun selvfølgelig hadde funnet svaret: "Å ja, selvfølgelig, det står for at vi har spilt en halv omgang".... Vi andre fikk oss en god latter, for vi vanlige mennesker som har sett en slik poengtavle før, kunne ikke helt forstå tankegangen hennes... Men da jeg fikk fortalt henne at tallene betydde at bortelaget ledet 2-1, tok hun det hele med et stort smil;) Nå må dere ikke tro at mine kjære venninner er noen dumme blondiner etter dette, for der tar dere alvorlig feil! Vi har vel alle noen dager hvor vi skyter ut noen gullkorn? For dere som gjerne vil ha bevis på poengtavla; sjekk her!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar