mandag 5. april 2010

Kokkeline

Sent i går kveld kom jeg til Trondheim, og se hva som lå på kjøkkenbenken da jeg kom hjem! To herlige kokebøker som jeg lover å bruke flittig. Den ene, familiekokeboken, inneholder utrolig mange smakfulle matretter. Men best av alt, den er oversiktlig, godt forklart og fristende. Her kan jeg lære å lage alt fra enkle supper og salater, til andebryst og sushi. En av kokkene bak denne boka er Ole Martin Alfsen, som blant annet er å se i 4 Stjerners Middag. Allerede fra i morgen av skal jeg prøve meg på en ny matrett! Og på onsdag får jeg besøk av mamma, og det er jo en perfekt anledning til å prøve noe nytt og fancy;)

Jeg fikk også denne herligheten av en smoothiebok! Oppskriftene er ganske enkle, men du verden så fristende disse smoothiene ser ut. Så fra nå av blir det smootihes både morgen og kveld, alt skal prøves! Og dersom jeg liker oppskriftene, noe jeg garantert gjør, skal jeg legge ut oppskrifter og bilder av de ulike drikkene:)


Nok om mat og drikke, det er jo tross alt RBK-kamp i dag! Jeg har selv akkurat vært og trent på SATS, så nå skal jeg straks kjøre bort til Lerkendal. Ha en finfin kveld alle sammen.

PS: Det er helt fantastisk vær i Trondheim i dag! Strålende sol, 13 grader og varmt! Jeg har virkelig fått vårfølelse, noe som også kommer til uttrykk i klesstilen! Fra nå av blir det nok mer farger på meg;)

1 kommentar:

  1. Så fine bøker. Blir spennende å prøve ut de forskjellige oppskriftene :)Skal du delta i sentrumsløpet i år? Jeg vurderer sterkt men er litt usikker. Kan du fortelle litt, evt lage et innlegg om hvordan alt sammen foregår og er?
    feks:
    - MÅ man løpe hele vegen?(1mil)eller kan man gå litt inni mellom?
    - Koster det penger?
    - Er det mange "amatører" med?
    - Hva var tiden din? og hvordan var det?
    - Er det noen spesielle regler rundt det å delta? Starter alle på likt?

    :)

    SvarSlett