mandag 7. februar 2011

Ukens treningsplan


Her ser dere opplegget for treningen min denne uken! Mulig jeg bytter litt om på noen av dagene, men det blir mye kondisjonstrening fremover. Det er jo det jeg liker aller best! Alltid greit å lage en plan for hvordan uka blir med tanke på trening, da det blir lettere å opprettholde både motivasjon og rutiner:)
For min del er det deilig å endelig kunne trene kondisjonstrening igjen, etter et par uker med både influensa og hoste.
Kanskje kan dette både inspirere og motivere andre til å komme i gang med treningen også:)

4 kommentarer:

  1. du inspirerer meg iallefall :)

    løper du på mølla alle dagene eller løper du ute også?

    SvarSlett
  2. Hvordan intervaller kjører du på de øktene som er satt av til det?

    SvarSlett
  3. Lurer på hvordan opplegg du har når du løper langkjøring?

    SvarSlett
  4. Så hyggelig Astrid! Nå som det er mye snø og kaldt ute, løpet jeg kun på mølla. Men når det blir bart ute, løper jeg konsekvent ute i fri luft. Mye deiligere, og mye morsommere trening! Blir altfor ensidig og kun ltte gjentar jeg 8 ganger.øpe på mølle. Men jeg får prøve å holde ut;)

    Jeg veksler som regel mellom 2x8-intervaller, og 4x4-intervaller. Løper jeg 2 minuttersintervaller, løper jeg 2 minutter på 14, etterfulgt av ett minutt rask gange. Dette gjentar jeg 8 ganger!
    Løper jeg 4x4-intervaller, noe jeg stort sett gjør siden dette skal være mest effektivt for kondisjonen, løper jeg 4 minutter på 13, etterfulgt av 2 minutter rask gange. Dette gjentar jeg 4 ganger.

    Løper jeg langkjøring varmer jeg opp i ca 5 minutter, før jeg løper på rundt nivå 11 i alt fra 45 – 60 minutter.

    SvarSlett