søndag 4. oktober 2009

Kakemester?















Helgen som var blir som tidligere nevnt den siste ordentlige frihelgen min før jul! Fridagene ble derfor utnyttet på best mulig måte, jeg har hatt en herlig og innholdsrik helg i Trondheim by! Lørdag tenkte jeg, av alle ting, at jeg skulle imponere med min bakekunst, så jeg bestemte meg for å bake en mandelkake. Noe jeg aldri før hadde prøvd meg på... Men siden kjæresten min ikke akkurat er en stor bakemester selv, manglet vi ikke bare ingredienser, men også miksmaster, desilitermåler OG kakeform. Derfor sendte jeg han ut på innkjøp, mens jeg hakket mandler for harde livet;) Når alt var på plass ga jeg meg ut på bakingen, noe som tok sin tid, siden jeg hadde kjøpt inn hele mandler i stedet for opphakkede...
Resultatet ble likevel ganske bra, skal ikke skryte på meg at jeg er en kakemester helt enda. Men det kommer seg, og man må jo begynne et sted?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar