torsdag 22. oktober 2009

Motivasjon!

Mange synes kanskje at trening er noe herk, men jeg synes faktisk at det er veldig godt å trene, for da får jeg både energi og bedre humør:) Det hjelper jo også at jeg da kan unne meg litt godt med god samvittighet.

Men det skal sies at selv om jeg trener mye, (prøver hver dag, men blir mest annenhver), er jeg ikke noen stor tilhenger av styrketrening. Derimot elsker jeg løping! Jeg har en fast runde på ca 6 km som jeg løper i sommerhalvåret, men nå som kulda er her, har jeg tatt turen inn til treningsstudioet i stedet.

For tiden driver jeg intervalltrening på tredemølla, og motiverer meg med at jeg neste år igjen skal løpe Sentrumsløpet i Oslo! Prøvde dette for første gang i mai i år, løp 10 km på litt over 50 minutter, og i år skal jeg løpe enda raskere... Skal nok true Peter til å bli med neste år også! Er jo viktig å begynne treningen allerede nå, og holde motivasjonen oppe. Og det får jeg jo fra disse sporty bildene, fra årets løp! Noen andre som har noen motivasjonstips?










6 kommentarer:

  1. ja äntligen har jag kommit igång, inte en dag för sent! :) ja jag tror det blir lite fest, micke sa något om det, fråga vadim :) det skulle inte vara lika uppstyrt som förra gången, med tal och så. men något hoppas jag att det blir :)

    SvarSlett
  2. Jeg får kjempemotivasjon av å se at det kanskje begynner å dukke opp en muskel eller to på armene eller at jeg kjenner at kondisen begynner å bli bedre på spinningstimer :) Ikke så fan av løping, men skulle gjerne ha prøvd det litt bedre. Har desverre kronisk beinhinnebetennelse, og løping er jo da det verste en kan gjøre ://

    SvarSlett
  3. Enig i at det gir stor motivasjon, forbedringer er moro! Men auch, kronisk betennelse høres ikke godt ut... Da må man vel begrense løpingen ja!

    SvarSlett
  4. SV: Jeg skal på kamp ja, ukas høydepunkt det ;) Du å ?
    Kanskje du skal ta med meg som reisefølge ? hehe.

    SvarSlett
  5. sv: Ja, det var veldig vanskelig :p Jeg slet lenge! Haha! Åh, takk for det søta! Vet du hva? Jeg satt akkurat å leste i Det nye, intervjuet med deg og faren din! Morsomt :)

    SvarSlett
  6. Ahh, gjorde du? Har ikke fått sett det enda, så det var godt du minnet meg på! Var det godkjent;)?

    SvarSlett