onsdag 14. oktober 2009

Onsdagsquiz!

Siden vi hver fredag fremover kommer til å tilbringe dagene på Hellerudsletta, har vi i redaksjonen flyttet fredagsquizen til onsdager! Så i dag var det klart for quiz, noe jeg gledet meg stort til. Men etter å ha havnet på en DELT 9. plass, er jeg ikke like fornøyd. Jeg er overrasket og skuffet over meg selv! Men prøv å svar på disse spørsmålene, som er et utdrag fra dagens quiz, så jeg kan få et inntrykk av hvor dårlig jeg egentlig var:

1. Hvor mange hjerter har en meitemark?

2. Hva heter den nye romanen til Jo Nesbø?

3. Levde Buddha før, på samme tid eller etter Jesus?


IKKE lov å google folkens...

4 kommentarer:

  1. Du er alltid så fin på håret Katarina. Du burde legge ut en guide til hvordan å få alle de fine flettene dine, du har sikkert klart å snappe opp et par tips fra de flinke damene hos TV2 :)

    SvarSlett
  2. SÅ hyggelig å høre! Driver å prøver ut litt forskjellige varianter om dagen, har egentlig aldri vært særlig flink med det... Skal prøve å få lagt ut en guide etter hvert! Kanskje en liten videoblogg også, om jeg klarer;)

    SvarSlett
  3. Tja, jeg kan gjøre et forsøk..
    1. To?? Siden de kan leve videre selvom de blir delt..?
    2. Panserhjerte
    3. Buddha levde noen århundrer før Jesus, tror jeg..
    Ha en fin kveld:-)

    SvarSlett
  4. Hehe, godt forsøk! Og faktisk litt imponerende, lover at du ikke googlet?;)

    De to siste svarene var riktig, men meitemark har faktisk hele 10 hjerter! Ganske så kul funnyfact!

    SvarSlett