tirsdag 9. mars 2010

Middagstips

Vi tjuvstartet litt på en ekte grillspydmiddag i går, noe jeg trodde man kun kunne lage om sommeren. Men vi klarte oss helt fint uten grillen! Så her kommer et lite middagstips:
Du skjærer bare kjøttet i mindre biter, og velger grønnsaker etter eget ønske. Jeg brukte paprika, løk og sopp. Videre pensler du spydene med olje, salt og pepper. Spydene skal stekes i 15 minutter på en rist i ovnen, på ca. 230 grader. (Husk å snu spydene etter rundt 7 minutter). I stedet for saus lagde jeg en balsamico-aioli. Den lagde jeg med 1 dl majones, 2 SS balsamicodressing og 2 fedd hvitløk. Veldig godt!


Til dessert lagde jeg frisk frukt med yougurt. Jeg brukte jordbær, blåbær, banan og kiwi, og toppet det hele med litt honning.

Denne uken er forresten bakemesteren i meg tilbake. På søndag bakte jeg muffins til min kjære, og de er fortsatt svært populære her;) Jeg kjøpte også sjokoladelinser fra Freia, så muffinsene hadde sjokoladebiter. Namnam... Man må jo unne seg litt godt innimellom, særlig oppi all denne treningen!

Det gjenstår for øvrig litt før jeg baker muffins på nivå med Tone, kona til Vinnie i Paperboys....Sjekk ut bloggen hennes her: http://chopcakes.blogg.no/

6 kommentarer:

  1. ;-) Nå fikk jeg også lyst på muffins.. NAM!

    SvarSlett
  2. Kjempe koselig blogg du har! blir inspirert av stilen din. hvilket merke er peace smykket ditt fra? likte det utrolig godt!

    SvarSlett
  3. Så hyggelig:) Takk for det! Peacesmykket mitt er fra Lorange Design!

    SvarSlett
  4. Hei! Digger bloggen din :) Lurer på hvilke fag du hadde på VGS? Om du hadde realfag, var det vanskelig?

    SvarSlett
  5. Hei Anonym:
    Koselig at du liker bloggen min:) Jeg gikk allmenn-linjen på VGS, men har tatt realfagene som privatist etter videregående. Jeg har tatt matte 3MX, 2KJ, 3KJ, 2FY, 2BI og nå tar jeg 3BI. Det er absolutt krevende fag, men for min del er det sånne type fag jeg er best i. Jobber du mye med stoffet, skal det være overkommelig;)

    SvarSlett
  6. Nammm! Dette så godt ut! Et lite tips til fruktsalat er å bruke vanilje kesam istedenfor yoghurt. Smaker helt fantastisk:) :) :)

    http://www.tessi-la-la-land.blogspot.com/

    SvarSlett