torsdag 14. januar 2010

Go study

God morgen blogglesere! Nå har jeg vært og trent, løp intervaller i dag + litt styrketrening. Så nå har jeg laget meg en god kopp Camomille-te, og skal for første gang denne våren ta fram skolebøkene. Blir litt lesing fremover. Er ett halvt år siden jeg leste pensumbøker nå, så jeg er spent på motivasjonen min, men den kommer nok etterhvert. Våren 2009 leste jeg jo 2Fysikk, 2Kjemi, 3Kjemi og 3MX-matte. Og det kan jo ikke bli verre enn det. Denne gangen skal jeg lese Naturfag, Geografi, Biologi og Norsk. Så jeg skal nok komme meg gjennom det!

Senere skal vi en tur på ULTRA, kjøpe inn litt mat før helgen. Derfor trenger jeg sårt middagstips dere. Merker at det er en utfordring å komme opp med nye middagsretter hver dag, så bring it on!!! I går lagde jeg scampireker, stekt med hvitløk og chilli, med pasta ved siden av, rimelig fornøyd med den! ;)

11 kommentarer:

  1. Pannekaker, selvsagt!

    SvarSlett
  2. wok med kylling, grønnsaker og sursøt saus. den hemmelige ingridiensen er litt revet sitronskall på toppen! :)

    SvarSlett
  3. Jeg vil foreslå min favorittrett: enchiladas! Her finner du oppskrift: http://www.vg.no/mat-og-drikke/oppskrift/oppskrift.php?id=1971

    SvarSlett
  4. Takk for tips! Jeg lagde Enchiladas i forigårs, men det gikk ikke helt bra. Dvs at jeg ikke skjønte hva slags tomatsaus jeg skulle bruke, så takk for tips!!

    SvarSlett
  5. så flink du er:) hjemmelaget lasanje er kjempe godt:):)

    SvarSlett
  6. Hvorfor tar du så mange fag fra videregående? Skal du bruke det til noe? evt hvilket studie? Bare lurer:) Du kan lage en god grønnsakslasagne med speltpasta, sunt og godt :)

    SvarSlett
  7. Grunnen til at jeg tar disse fagene nå, er at våren 2010 er siste sjanse til å ta fag fra videregående. Hvertfall for oss som gikk ut av vgs under reform 94. Og dersom jeg f.eks vil inn på medisin, har jeg alle muligheter åpne! Så da har jeg flere muligheter når jeg skal søke studie :)

    Takk for mattips!

    SvarSlett
  8. Du er søt Katarina, du sier "denne våren", istedet for "nå i vinter"... Plutselig virket ikke vinteren så lang likevel!

    SvarSlett
  9. Hehe, sant det. Jeg er nok litt tidlig ute. Men det får så være.... Jeg vil ikke at vinteren skal virke så lang... Så dere får bære over med meg;)

    SvarSlett